Meningslöst

Jag orkar inte ens skriva länge. Uppenbarligen är min blogg både pretentiös och ointressant (tack viktor) så vad är det egentligen för mening? Det finns inte en gnutta kvar av någonting som skulle kunna vara betydelsefullt längre. Kanske jag har drömmar om att göra någonting meningsfullt med mitt liv. Någonting som skulle kunna betyda någonting om inte för mig själv så åtminstone för någon annan. Så visst, jag kanske är pretentiös.

Kanske mina tankar och åsikter inte är så oerhört banbrytande. Mitt liv går inte ut på att varken synas, höras, vara annorlunda eller att supa mig dyngrak (inget fel på att vara festglad självfallet). Så visst, jag är väl ointressant också. Jag trodde jag sökte efter någon mening någonstans. Men uppenbarligen är det överseriöst.

Jag förstår ni behöver inte förklara. Men jag har inga planer på att ändra mig. Så ni som inte kan stå ut med den jag är kan antingen hålla er på avstånd eller hålla käften. För jag är så jävla förbannad när människor inte kan låta bli att hitta personligheter att hacka på.

Du säger att jag är pretentiös.
Jag säger; Lycka till med att åstakomma någonting.

(Inlägget är publicerat på nytt så kommentarerna är borta.)


Kommentarer
Postat av: Julia

Vännen... Vill bara säga att jag älskar dig för den du är. Har ingen aning om det du skriver, men det jag vet är, att 8 års vänskap inte kan brytas. Du är en sådan vän som man lätt kan prata med, även om man inte har setts på ett tag.
Love you darling

Postat av: sandra

ooh söt! vad du gör mig glad! jag saknar dig och vi måste träffas NU!

2007-04-02 @ 14:21:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback