Nej fan!

- Vad ska du studera?
- Journalistik.
- Aha. Som alla andra då.


Visst är det härligt när någonting som faktiskt är en dröm för vissa råkar bli en trend, och varenda statusmedveten brat slavar sig in på årslånga utbildningar och försöker lära sig vad ett subjekt är för någonting. Med slutmålet i sikte att få mingla runt på Stureplan med ett anteckningsblock och skriva spalter om Linda Rosnings tuttar/kläder/matvanor/ragg eller artiklar om hur du klär dig för din kroppstyp, får honom att avguda dig, vilka skor du ska matcha till den lilla svarta eller Har Lindsay Lohan verkligen ätstörningar?

Fan nej! Jag kommer ju inte få ett enda jävla arbete om den här journalisthysterin inte lägger sig snart. Herregud det är ett yrke. Det är inte väskor vi pratar om ett yrke kan inte bara bli trendigt hur som helst. Förövrigt hatar jag det begreppet. Jag skulle skjuta trend om jag hade ett gevär. Inga kändiskåta fittor ska få ta mina jobb!

- Jo, jag läste att det skulle bli ett överskott på journalister om typ..
- .. lagom tills du tar kandidatexamen?

Jag kommer vara så mycket bättre än alla andra ändå. Snälla ge mig en anställning på Illustrerad Vetenskap och jag skulle kyssa dina fötter.


Kommentarer
Postat av: viccan

jo jag antar att det gäller att inte hamna i mainstream branshen.. du kan allt sandra, jag vet det. illustrerad vetenskap here i come.. jag tror förövrigt att ungt kött skulle göra dom gott

p.s kan folk fatta att lohan blev smal för att hon går på kokain ? . jävla aftonblad

2007-04-17 @ 02:08:04
Postat av: tove

du e grym babe. Du kommer äga alla täntiga fittot och ta jobben ifrån dom !
Dont give up..!

2007-04-17 @ 18:35:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback