29:onde Januari

Måndag. Den absolut roligaste dagen i veckan efter tisdag.

Efter att ha bojkottat skoldagen i fredags så drogs jag med på Eriks försök till att samla ihop någon form av hockeylag och tackla varandra nere på Trollbäckens IP. Ärligt, jag kan verkligen inte åka skridskor och utöver det så hatar jag att frysa. Men uppenbarligen var jag inte den enda där som knappt kunde röra mig på isen så jag packade på mig kläder och käkade en snabb McDonald´s middag i baksätet på Mickes bil. Jag var faktiskt superladdad och såg fram emot att få fler blåmärken än vad jag någonsin haft förrut. Men halvvägs ut ur bilen hade jag redan förfrusit tår och fingrar och fick spendera kvällen inne på Hanvikens klubbcafeteria tillsammans med alla hockeyföräldrar. Vilken besvikelse. Men för tillfället var jag glad bara jag fick tina upp. Btw så fotade jag mina fingrar, verkligen ingen vacker syn. Fan vilken vekling man är. Men Anton gav mig värme genom te och kärlek hela kvällen.

Och på lördagen lagade vi middag hemma hos Jossan och drack massa vin, dränkte oss i torrschampo och jaa.. slog tårna i tröskeln. Tur att dom inte var frusna då för då hade dom gått av. Tove var kär och Viccan söt. Sen bar det av till Tiamo och kvällen slutade med lite för mycket alkohol men med mycket underbart umgänge.

Tänkt på Jossan i dagarna. Allt blir bra snart

Så lärde Ante mig hur man lyfte skrot på gymmet igår. Det är ju en hel vetenskap det där, men ack så underhållande. Jag lyckades stolt lyfta 20 kg i bänkpress, dvs stången utan några vikter på. Hm. Sen tog jag ut mig totalt på någon form av konditionsmaskin. Jag kände mig som dom där på Tv-shop, dock utan det där konstgjorda leendet på läpparna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback