Snar framtid

Ny termin. Den.. nånting Januari. Vilket datum är det idag?


Allting börjar om på nytt tänkte jag skriva men det gör det ju inte alls. Det fortsätter. Om några veckor börjar jag jobba igen, i ångestlokalen med fula gardiner och jag blir tvungen att slänga mig ut från gitarrlektionen för att hinna till centrum på tio minuter en termin till. Btw så bönade och bad jag till våran lärare i början av hösten för att få byta tid för att jag redan bokat in arbete efter skolan på måndagar men det gick absolut inte det var den enda möjligheten som fanns så jag fick illa bita ihop och helt enkelt stressa på måndagar. Fine lixom, det har funkat. Så fick jag reda på för några veckor sedan att den andra gruppen bytt tid till fredagar (sen när fick han en lucka där tycker man?) enbart av anledningen att dom har så lång håltimme innan. What the fuck? Den är enbart en halvtimme längre än våran! Men nej jag får både håltimme och stress. TACK!

Men det var inte alls det jag tänkte skriva om egentligen. Jag börjar arbeta igen om några veckor vilket även innebär en massa tid framför pianot. Rast + piano = bra. Jag får helt enkelt överrösta den hemska dansbandsmusiken som dånar från lokalen bredvid med någonting som faktiskt är vackert på riktigt ^^ I samband med hela börja jobba igen grejen så har vi också konserten på stora scenen i centrum. Ingen kondensatormick innebär ingen romanssång ingen opera ingen barock, vilket leder mig enbart till att ta tag i musikalmusiken en vända till. Och i övermorgon ska vi ha valt låt. Hjälp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback