Jag vet jag ska hålla käften, snart.

Jag måste köpa fler noterböcker. Just nu tar jag mest ut stycken på gehör som jag fastnar för, men har total idétorka gällande bastoner. Ters, kvart, kvint och oktav. Ja det skapar ju begränsat med känsla ibland. Får skrapa ihop några slantar och köpa någon svindyr notbok där jag åtminstone fattar hälften. Klassisk musik kan ju vara ganska avancerad. Minst sagt.

När jag ändå faktsikt har koll på att det finns musikkunniga som läser här kan jag passa på att fråga; Bastoner på framförallt C, A, H (ja jag säger H, däremot Bb) F# och G# som klingar eller skapar dissonanser, vilket som. Stycket är Verdis Fantasia on Greensleaves. To die for.

Tips:
Beethoven - Moonligt Sonata
Chopin - Nocturne en mi bemol majeur no2

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback